Tema Teoria 8. Webquest. Tema 13 del libro (hasta pag. 260)
Definició
- Una forma d’utilitzar didàcticament internet, es a dir, quan l’alumne sap cóm utilitzar internet. L’exemple de cóm construir una casa.
- Una activitat de recerca d’informació de forma guiada. Donar els passos als alumnes per a aconseguir satisfactòriament desenvolupar-se en internet.
- L’activitat se centra en l’ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca.
- Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
- El docent orienta tot el procés.
Típus de Webquest
- Segons la duració:
Webquest a curt termini:
- Ès l’adquisició i integració del coneixement d’un determinat contingut d’una o diverses matèries.
- Es dissenya per a ser acabat d’un a tres períodes de classe.
Webquest a llarg termini
- Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana fins un mes de classe.
- Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d’una presentació amb una eina informàtica.
Miniquiest
- Una verió reduida del curt termini, i duran una sessió. Per al seu disseny tenim: escenari, tarea i producte.
- Segons la eïna que emprem:
Blogquest
- Es tracta d’una webquest que integra lùs del blog.
Tubequest
- Es tracta de visionar un vídeo.
Earthquest
- Viatje virtual en Google Earth
Geoguest
- Empran mapes digitals per a una contextualització geogràfica.
Parts d’una webquest:
- Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.
- Tasca, s’identifica amb l’objectiu final de la Webquest: allò que ha d’elaborar-se a l’acabar la Webquest, es a dir, l’objectiu final de l’activitat. Dins d’aquesta part hem de fijar uns objectius.
- Procés, on s’indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Hem de crear una pàgina on explicarem breument 1 ó 2 objectius de cada activitat. (1. Familiarizarse con un objectiu, 2. Conèixer l’objectius). Després desenvoluparem els objectius.
Exemple:
Las actividades pueden ser de hacer una investigación en internet. Hacer una presentación,....
Procés
Actv. 1 Familiarizar-se amb
Actv. 2
Actv. 3
Actv. 4
Actv. 5
Pestanyes on pulsant, s’obri i s’explica ampliament.
- Avaluació, on s’indiquen els aspectes qeu es valoraran i com es valoraran. Hem de fer una avaluació per rúbrica. Com la següent: Omplir la tabla!!!
Avaluant cóm l’alumne identifica un ordinador:
En procés
|
Conseguit
|
Conseguit excelent
| |
Actv. 1
|
Identifica solament una part del ordinador.
|
Identifica les parts fonamentals de l’ordinador
|
Identifica totes les parts amb claritat.
|
Actv. 2
|
….
| ||
Actv. 3….
|
- Conclusió, on apareixen unes reflexions finals. Hem observat que els xiquets han respon be a l’activitat. Una part de la classe ha sentit molt interes amb l’activitat i han localitzat tot a la primera. Uns altres….
- Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe. Anotacions que el professor fa que l’ajude per a identificar els seus propis coneixements que va aprenent durant l’activitat.
- Bibliografía, on es indica que tipus de recurso cal utilitzar durant l’activitat per a aconseguir uns o altres objectius ja sean webs o llibres. Per a aprendre “x”, anar a la web “x”...
Exemples de Webquest
Si posem en google exemples de webquest, ens apareixen algunes com:
Definició de Caça del Tresor
- Són una sèrie de preguntes i una llista d’adreçces o pàgines web de les quals poden extreure’s o inferir-se les respostes.
- Existeix una pregunta final qeu serveix per a poder integrar tot els coneixements que s’han desenvolupat en els passos anteriros.
- Són una eina TIC excel-lent per a utlitzar-se en el saló de classes sota el principi que “primer és la metodologia i després la tecnologia”.
- Presenta l’avantatge que aquesta metodologia es port utilitzar sense Internet per a això són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.
- Un exemple: www.aula21.net/cazas/cazasaula21
(En los ejemplos que hemos visto en clase ponía Crèditos i Guía didàctica, valorar si lo pongo en el trabajo o no).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada