diumenge, 17 d’abril del 2016

T.T.8 Webquest.

Tema Teoria 8. Webquest. Tema 13 del libro (hasta pag. 260)




Definició


  • Una forma d’utilitzar didàcticament internet, es a dir, quan l’alumne sap cóm utilitzar internet. L’exemple de cóm construir una casa.
  • Una activitat de recerca d’informació de forma guiada. Donar els passos als alumnes per a aconseguir satisfactòriament desenvolupar-se en internet.
  • L’activitat se centra en l’ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca.
  • Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
  • El docent orienta tot el procés.


Típus de Webquest


  • Segons la duració:
Webquest a curt termini:
  • Ès l’adquisició i integració del coneixement d’un determinat contingut d’una o diverses matèries.
  • Es dissenya per a ser acabat d’un a tres períodes de classe.


Webquest a llarg termini
  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana fins un mes de classe.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d’una presentació amb una eina informàtica.


Miniquiest
  • Una verió reduida del curt termini, i duran una sessió. Per al seu disseny tenim: escenari, tarea i producte.


  • Segons la eïna que emprem:
Blogquest
  • Es tracta d’una webquest que integra lùs del blog.


Tubequest
  • Es tracta de visionar un vídeo.


Earthquest
  • Viatje virtual en Google Earth


Geoguest
  • Empran mapes digitals per  a una contextualització geogràfica.


Parts d’una webquest:


  • Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.


  • Tasca, s’identifica amb l’objectiu final de la Webquest: allò que ha d’elaborar-se a l’acabar la Webquest, es a dir, l’objectiu final de l’activitat. Dins d’aquesta part hem de fijar uns objectius.


  • Procés, on s’indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Hem de crear una pàgina on explicarem breument 1 ó 2 objectius de cada activitat. (1. Familiarizarse con un objectiu, 2. Conèixer l’objectius). Després desenvoluparem els objectius.
Exemple:
Las actividades pueden ser de hacer una investigación en internet. Hacer una presentación,....


Procés
Actv. 1 Familiarizar-se amb
Actv. 2
Actv. 3
Actv. 4
Actv. 5
Pestanyes on pulsant, s’obri i s’explica ampliament.


  • Avaluació, on s’indiquen els aspectes qeu es valoraran i com es valoraran. Hem de fer una avaluació per rúbrica. Com la següent: Omplir la tabla!!!
Avaluant cóm l’alumne identifica un ordinador:



En procés
Conseguit
Conseguit excelent
Actv. 1
Identifica solament una part del ordinador.
Identifica les parts fonamentals  de l’ordinador
Identifica totes les parts amb claritat.
Actv. 2
….


Actv. 3….





  • Conclusió, on apareixen unes reflexions finals. Hem observat que els xiquets han respon be a l’activitat. Una part de la classe ha sentit molt interes amb l’activitat i han localitzat tot a la primera. Uns altres….


  • Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe. Anotacions que el professor fa que l’ajude per a identificar els seus propis coneixements que va aprenent durant l’activitat.
  • Bibliografía, on es indica que tipus de recurso cal utilitzar durant l’activitat per a aconseguir uns o altres objectius ja sean webs o llibres. Per a aprendre “x”, anar a la web “x”...


Exemples de Webquest


Si posem en google exemples de webquest, ens apareixen algunes com:


Definició de Caça del Tresor


  • Són una sèrie de preguntes i una llista d’adreçces o pàgines web de les quals poden extreure’s o inferir-se les respostes.


  • Existeix una pregunta final qeu serveix per a poder integrar tot els coneixements que s’han desenvolupat en els passos anteriros.


  • Són una eina TIC excel-lent per a utlitzar-se en el saló de classes sota el principi que “primer és la metodologia i després la tecnologia”.


  • Presenta l’avantatge que aquesta metodologia es port utilitzar sense Internet per a això són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.




(En los ejemplos que hemos visto en clase ponía Crèditos i Guía didàctica, valorar si lo pongo en el trabajo o no).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada