divendres, 5 de febrer del 2016

TT1. TIC I EDUCACIÓ PRIMARIA




1.1.PUNT DE PARTIDA
LOE (2006) en el preàmbul estableix millorar la qualitat i eficàcia dels sistemes d’educació i de formació, el que implica major competència digital de docents i alumnes.


LOE, article 17 apartat i, estableix:
Inciar-se en la utilització, per a l’aprenentatge de les tecnologies de la informació i la comunicació desenvolupant un esperit crític davant els missatges que reben i elaboren.


El paper dels mestres han de: recordar que entre els principis pedagògics establerts, la transversalitat de les TIC està present en totes les àrees curriculars comunes (Art. 19 LOE)


1.2.  PLAN TIC, definició:


És un projecte del Ministeri d’Educació en col.laboració amb les conselleries d’Educació, per reforçar la integració de les TIC i el coneixement dels centres Educatius, forma part de la planificació curricular dels centres.
L’Objectiu principal del Pla TIC és  integrar les TIC com una eïna didàctica, i en els processos d’aprenentatge i el desenvolupament. D’aquesta manera desenvolupem la resta de competències bàsiques, especialment la competència per a aprendre a aprendre i la competència en comunicació lingüística i competència social i ciutadana.


1.3.  TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL (pàg. 329 y 332 graella 17.1 i 17.2 i la figura 17.1)


  1. Contindre objectius clars. El centre ha de reflectir de forma explícita una visió de conjunt de les seves espectatives, metes i objectius pel que fa a les TIC, a curt, mitjà i llarg termini.
  2. Estar Contextualizat. Ha de tindre en compte les característiques del context TIC del centre. S`ha de conèixer l’ús que es fa de les TIC en el centre.
  3. Estar consensuat. Ha de perseguir-se l’adopció del pla per part de tots els membres de la comunitat educativa.
  4. Estar organitzat. La diversitat d’aspectes que caldrà contemplar en el pla TIC haruà d’estar coordinat per equips o comissions destinades a tal fi i obtindre resultats clars.

1.4. ELEMENTS DEL PLAN TIC.


Objectius generals del Pla. Es plantegessin expectatives o metes en les TIC pel que fa als següents àmbits referits a...


a la comunitat educativa a la gestió del centre
a la formació del professorat a la gestió de recursos


Contextualització del Pla TIC. Referències als senyals d’identitat del context que influeixen en la integració de les TIC en el centre.


.Característiques socials, econòmiques i culturals de famiílies i alumnat
.Trajectoria del centre pel que fa a l’ús de les TIC
.Existència de projectes d’innovació relacionats amb TIC
.Característiques del professorat
.Descripció general dels recursos disponibles


1.4.1. Elements del Plan TIC:


Estratègies per a l’elaboració, la coordinació i la difusió en el centre. Es proposa la creació d’un equip o comissió de Coordinació TIC del centre. Les seues funcions seran les de presentar i planificar tarees i activitats del Pla TIC. Les tasques podran ser:
d’Elaboració, difusió i revisió del pla TIC
organitzatives
dinamitzadors
un altre tipus de tasques


Organització de les infraestructures i recursos disponibles.
Fer inventari dels recursos tecnològics disponibles
Organitzar la zona compartida de la xarxa Medusa
Determinar el règim d’ús d’espais i recursos


Tractament de la informació i competència digital a la programació d’aula. Les programacions de les diferents àrees contrindran el treball corresponent a la competència tractament de la informació i competència digital.



1.5. TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÉNCIA DIGITAL


Qué es aquesta competència?
Habilitats per a cercar, obtindre, processar i comunicar informació i transformar-la en coneixement, inclou altres aspectes com:
L’acces i selecció de la infor. fins a l’ús i la transmissió d’aquesta en diferents suports, incloent la utilització TIC i la comunicació com un element essencial per a informar-se i comunicar-se.

Qué finalitat té?
Són un extraordinari instrument d’aprenentatge que destaca per tres opcions bàsiques:
  1. Aprendre “sobre les” TIC suposa alfabetitzar a l’alumnat en el seu ús.
  2. Aprendre “de les” TIC, implica saber aprofitar la info. que ens donen accés i analitzar-la de forma crítica.
  3. Aprendre “amb” les TIC significa saber utilitzar-les com potent eina d’organitzar la info, processar-la i orientar-la per a aconseguir les nostres fins. Aprendre.



1.6. CONEIXEMENTS, DESTRESES I ACTITUDS DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL.


Coneixements: (donar exemples)
. comprensió de la naturalesa i manera d’operar dels sistemes tecnològics
. coneixement dels canvis actuals en les TIC i l’efecte que aquests tenen en el món personal, laboral i social.


Destresses


Actituds
. interés per utilitzar tic con eina d’aprenentatge i de comunicació i per seguir aprenent nous usos i possibilitats
. Valoració positiva de l’ús de les tecnologies per a treballar de forma autònoma i en grups, com instrument de col.laboració i de desenvolupament de projectes de treball cooperatius.
. Actitud positiva davant de les tecnologies de la informació i de la comunicació com una font  d’enriquiment personal i social.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada