dilluns, 29 de febrer del 2016

T.1 Graella Elements del Pla TIC. Direcció General d’Ordenació e Innovació Educativa (2010)

Elements
Descripció

1.Contextualització del
Pla TIC




Referencies a las senyes d’identitat del context que influeixin en la integració de les TIC al centre*:

— Característiques socials, econòmiques i culturals de les famílies i l’ alumnat.

— Trajectòria del centre con respecte al ús de les TIC i propòsits expressats en altres apartats del projecte educatiu con respecte a aquestes.

— Existència de projectes d’innovació relacionats amb les TIC.

— Característiques del professorat: nivell de competència en les TIC, disposició cap a la integració de les TIC.

— Descripció general de los recursos disponibles: infraestructures TIC del centre, espais, software, recursos humans...


2. Objectius generals del pla

Se plantejaran expectatives o metes del centro con respecto a las TIC en els següents àmbits:
2.1. Referits a la comunitat educativa (comunicació, participació, pàgina web del centro, alfabetització digital...).
2.2. Referits a la formació del professorat.
2.3. Referits a la gestió del centro.
2.4. Referits a la gestió de los recursos.


3.Estratègies
per a la
elaboració,
coordinació
i difusió
del  Pla TIC del centre


Es proposa la creació d’un equip o comissió de coordinació TIC del centro. Les sues funcions, en línies generals, seran las de presentar i planificar les tasques i activitats del Pla TIC. La definició de la composició, funcions concretes i altres aspectes ‘aquesta comissió de coordinació TIC correspondrà a la comissió de coordinació pedagògica del centre.
Es important que en la assignació de las tasques a la comissió de coordinació TIC es dura a terme al repartiment d’aquestes dins de varis responsables, evitant, d’aquesta forma, la seua concentració en la figura del coordinador TIC, quin normalment no pugi atendre totes les tasques per sobrecarrega de treball.
En tot cas, el coordinador TIC estaria integrat dins de la comissió de coordinació TIC del
centro.
Les tasques que s’arrepleguen dins del Pla TIC de centre poden estructurar-se en torn a les següents categories:
Tasques d’elaboració, difusió i revisió del Pla TIC de centre: comprendre el conjunt de tasques precises per a l’elaboració d’aquest document, la seua difusió dins del centre i la seua revisió periòdica.
Tasques organitzatives:
• Coordinar el uso del aula Medusa i d’altres recursos TIC, amb criteris pedagògics.
• Coordinar l’organització de la zona compartida del servidor e informar d’aquesta al professorat per al seu ús.
• Controlar i registrar el software.
• Altres tasques.
Tasques dinamitzadores:
• Promoure i dinamitzar l’ús de les TIC als centres: explicitar les accions de dinamització.
• Recollir les necessitats de formació en TIC de los companys i companyes del centre i promoure la seua participació en activitats de formació.
• Informar sobre acciones del Projecte Medusa: definir cóm es garantitzen la difusió de la informació interna.
• Donar suport als companys i companyes en l’ús de les TIC: establir cóm es va dur a terme aquest suport.
• Coordinar el desenvolupament de les actuacions del Projecte Medusa al centre.
• Altres propòsits:
— Altres tasques:
Convenir que les tasques recollides en el pla TIC es descrivan detalladament i s’ assignen al responsable o als responsables eludint, com assenyalem  prèviament, la concentració de treball en una única persona.

4.
Organització
de infraestructures
y recursos
disponibles



— Fer l’inventari de los recursos tecnològics disponibles: ordenadores, projectors, perifèrics, software, tipus de xarxa de comunicacions establida en el centre (cable, wifi...), etc.
— Organitzar la zona compartida de la xarxa Medusa, orientacions i criteris d’ús.
— Determinar el règim d’ús d’espais i recursos:
• Horaris.
• Registre de préstecs.
• Normes d’ús.
5. El tractament
de la
informació
i competència
digital en
la programació
de l’aula

Les programacions de les distintes àrees i matèries contindran el treball corresponent a la competència, tractament de la informació i competència digital.
— El tractament de la informació i competència digital en las distintes àrees i nivells educatius.
— Atenció a la diversitat y a las NEAE des de el tractament de la informació i competència digital.
— Seqüenciació de continguts d’alfabetització digital en las distintes etapes educatives.
Julio Barroso, Julio Cabero. (2013). Nuevos escenarios digitales Las tecnologías de la información y la comunicación aplicadas 
a la formación y desarrollo curricular. Madrid: Ediciones Pirámide.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada