Elements
|
Descripció
|
1.Contextualització
del
Pla
TIC
|
Referencies a las senyes d’identitat del
context que influeixin en la integració de les TIC al centre*:
— Característiques socials, econòmiques i culturals de les famílies i l’ alumnat.
— Trajectòria del centre con respecte al ús
de les TIC i propòsits expressats en altres apartats del projecte educatiu
con respecte a aquestes.
— Existència de projectes d’innovació
relacionats amb les TIC.
— Característiques del professorat: nivell
de competència en les TIC, disposició cap a la integració de les TIC.
— Descripció general de los recursos
disponibles: infraestructures TIC del centre, espais, software, recursos humans...
|
2.
Objectius generals del pla
|
Se plantejaran expectatives o metes del
centro con respecto a las TIC en els següents àmbits:
2.1. Referits a la comunitat educativa
(comunicació, participació, pàgina web del centro, alfabetització digital...).
2.2. Referits a la formació del
professorat.
2.3. Referits a la gestió del centro.
2.4. Referits a la gestió de los recursos.
|
3.Estratègies
per a la
elaboració,
coordinació
i difusió
del
Pla TIC del centre
|
Es proposa la creació d’un equip o comissió
de coordinació TIC del centro. Les sues funcions, en línies generals, seran
las de presentar i planificar les tasques i activitats del Pla TIC. La
definició de la composició, funcions concretes i altres aspectes ‘aquesta comissió
de coordinació TIC correspondrà a la comissió de coordinació pedagògica del
centre.
Es important que en la assignació de las
tasques a la comissió de coordinació TIC es dura a terme al repartiment
d’aquestes dins de varis responsables, evitant, d’aquesta forma, la seua concentració
en la figura del coordinador TIC, quin normalment no pugi atendre totes les
tasques per sobrecarrega de treball.
En tot cas, el coordinador TIC estaria
integrat dins de la comissió de coordinació TIC del
centro.
Les tasques que s’arrepleguen dins del Pla TIC de
centre poden estructurar-se en torn a les següents categories:
— Tasques d’elaboració, difusió i revisió del Pla TIC de centre:
comprendre el conjunt
de tasques precises per a l’elaboració d’aquest document, la seua difusió
dins del centre i la seua revisió periòdica.
— Tasques organitzatives:
• Coordinar el uso del aula Medusa i
d’altres recursos TIC, amb criteris pedagògics.
• Coordinar l’organització de la zona
compartida del servidor e informar d’aquesta al professorat per al seu ús.
• Controlar i registrar el software.
• Altres tasques.
— Tasques dinamitzadores:
• Promoure i dinamitzar l’ús de les TIC als
centres: explicitar les accions de dinamització.
• Recollir les necessitats de formació en
TIC de los companys i companyes del centre i promoure la seua participació en
activitats de formació.
• Informar sobre acciones del Projecte
Medusa: definir cóm es garantitzen la difusió de la informació interna.
• Donar suport als companys i companyes en
l’ús de les TIC: establir cóm es va dur a terme aquest suport.
• Coordinar el desenvolupament de les
actuacions del Projecte Medusa al centre.
• Altres propòsits:
— Altres tasques:
Convenir que les tasques recollides en el
pla TIC es descrivan detalladament i s’ assignen al responsable o als
responsables eludint, com assenyalem prèviament,
la concentració de treball en una única persona.
|
4.
Organització
de infraestructures
y recursos
disponibles
|
— Fer l’inventari de los recursos tecnològics
disponibles: ordenadores, projectors, perifèrics, software, tipus de xarxa de
comunicacions establida en el centre (cable, wifi...), etc.
— Organitzar la zona compartida de la xarxa
Medusa, orientacions i criteris d’ús.
— Determinar el règim d’ús d’espais i
recursos:
• Horaris.
• Registre de préstecs.
• Normes d’ús.
|
5. El tractament
de la
informació
i competència
digital en
la programació
de l’aula
|
Les programacions de les distintes àrees i
matèries contindran el treball corresponent a la competència, tractament de
la informació i competència digital.
— El tractament de la informació i
competència digital en las distintes àrees i nivells educatius.
— Atenció a la diversitat y a las NEAE des
de el tractament de la informació i competència digital.
— Seqüenciació de continguts d’alfabetització
digital en las distintes etapes educatives.
|
a la formación y desarrollo curricular. Madrid: Ediciones Pirámide.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada