divendres, 4 de març del 2016

TT2. INTEGRACIÓ DE LES TIC EN EL CURRICULO

T2. INTEGRACIÓ DE LES TIC EN EL CURRICULO


2.1. Paradigmes
P. Conductista: Màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificades.
P. Cognitiu: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius
P. Ambientalista: Escenari on es realitzen les  interaccions entre persones i medi ambient.
P. Constructivista:  Organisme que desenvolupa processo cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.


2.2 Implicacions per al disseny de l’ensenyament


Les característiques que hen de tindre en compte per a millorar el disseny són:
  • El currículum es considera tancat i obligatori
  • Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius
  • Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples.
  • L’avaluació dels resultats es centra en el producte final, sense tindre en compte el procés.
  • La motivació depèn de reforços externs.
(pág. 40 del libro , el recuadro)




2.3 Evolució del model d’ensenyament-aprenentatge


Aprenentatge com adquisició de coneixement:
  • Aprendre és adquirir coneixements.
  • El professor transmet la informació.
  • El control de l’aprenentatge està en mans del professor.
  • Els continguts estan centrats en el currículum.
  • El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
  • El paper de l’alumne és adquirir-los.


Aprenentatge com construcció de significat:
  • L’avaluació no se centra només en el producte de l’aprenentatge sinó també en el procés.
  • El paper del professor és intervindre en l’aprenentatge de l’alumne.
  • El paper de l’alumne és aprendre a aprendre.
  • L’alumne com subjecte autònom, el control de l’aprenentatge està les seves mans de del principi.
  • L’aprenentatge es concep com recerca actvia i constructivista
  • Importen els continguts però també els processos.




2.4 Principis generals per a integració de les TIC (pag. 64 “principis generals d’integració).


  • Qualsevol tipus de mitjà, des del mes complex fins al mes elemental ha d’estar justificat segons el procés comunicatiu.
  • L’aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.


  • 3 preguntas bàsicas que hem de preguntar-nos abans d’emprar un mitjà de comunicació:
Per qui
Com ho anem a usar
qué pretenem d’ell.


  • Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex
  • Els mitjans són transformadors de la realitat.


2.5 Nous rols del professorat (pàg. 34 del llibre)


  • Dissenyadors
  • Avaluadors i seleccionadors de les TIC
  • Consultors d’informació
  • Orientadors
  • Avaluadors de forma continua


2.6 Dimensions de l’alfabetització digital (pàg. 44 del llibre)


Investigadora: Ús de les eïnes TIC per a la investigació i el treball acadèmic.
Crítica: Capacitat per avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC.
Pla de Publicació: Habilitat per difondre i publicar informació.
Recursos: Coneixement de formes i mètodes d’accés a recursos informacionals.
Tecnologies incipients: Capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel.ligents.
Socioestructural: Comprensió de la situació i producció de la informació.
Eines: Coneixement i ús de programari i programes multimèdia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada