¿Què és E- Learning?(pag. 225)
➢ Formació que utlitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet).
➢ Un ensenyament a distància obet, flexible i interactiu basat en l’ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
➢ Permet la distribució i l’accés a col.leccions de materials d’aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi.
(el profe diu): Mai compreu un servidor a internet http sense s, https, perqué la s ens indica protocol segur.
Característiques E-Learning
➢ Ús de navegardors Web per accedir a la informació.
➢ Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
➢ Materials digitals i aprenentatge flexible.
➢ Ús de protocols de TCP i HTTP per a facilitar la comunicació
➢ Aprenentatge mitjançant PC.
➢ Aprenentatge individualitzat versus col.laboratiu interactiu
➢ Utilització d’eines síncrones i asíncrones
➢ Administració dels materials en un servidor Web
➢ Conexió professor-alumne separats per espai temps.
➢ Multimèdia / Hipertextual- Hipermedia
MOOC cursos online gratuits, però et cobren al moment de traure el títol.
Avantatges E-Learning
➢ Posa a la disposició dels alumnes molta informació
➢ Facilita l’actualització de la informació i dels continguts
➢ Permet la deslocalització del coneixement
➢ Facilita l’autonomia de l’estudiant
➢ Propicia una formació “Just in Time” i “Just for me”
➢ Afavoreix una formació multimèdia
➢ Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits
➢ Estalvia costos i desplaçaments
➢ Facilita l’ús dels materials en diversos cursos
➢ Facilita una formació grupal i col.laborativa
Inconvenients E-learning
➢ Mes inversió de temps per part del professor
➢ Mínimes competències tecnològiques de professor i alumne
➢ Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom
➢ Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne
➢ Requereix més treball del convencional
➢ Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals
Què és B-learning?
➢ Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003)
➢ Combinació de les classes magistrals amb els exercisis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assesorament (Brodsky, 2003)
➢ Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004)
➢ Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional. (Amar, 2007)
Aspectes importants d’un sistema B-learning
➢ Cal incloure en l’aprenentatge, les propietat de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
➢ La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
➢ Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.
➢ No s’apreèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats,etc.
➢ Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distància.
➢ Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada