divendres, 4 de març del 2016

TT3. E-LEARNING

Tema 3 Teoría E- LEARNING  (Tema 11, apartado 11, 12 i 13 del libro)


¿Què és E- Learning?(pag. 225)

Formació que utlitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet).

Un ensenyament a distància obet, flexible i interactiu basat en l’ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.

Permet la distribució i l’accés a col.leccions de materials d’aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi.

(el profe diu): Mai compreu un servidor a internet http sense s, https, perqué la s ens indica protocol segur.

Característiques E-Learning

Ús de navegardors Web per accedir a la informació.

Aprenentatge molt recolzat en Tutories.

Materials digitals i aprenentatge flexible.

Ús de protocols de TCP i HTTP per a facilitar la comunicació

Aprenentatge mitjançant PC.

Aprenentatge individualitzat versus col.laboratiu interactiu

Utilització d’eines síncrones i asíncrones

Administració dels materials en un servidor Web

Conexió professor-alumne separats per espai temps.

Multimèdia / Hipertextual- Hipermedia


MOOC cursos online gratuits, però et cobren al moment de traure el títol.


Avantatges E-Learning

Posa a la disposició dels alumnes molta informació

Facilita l’actualització de la informació i dels continguts

Permet la deslocalització del coneixement

Facilita l’autonomia de l’estudiant

Propicia una formació “Just in Time” i “Just for me”

Afavoreix una formació multimèdia

Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits

Estalvia costos i desplaçaments

Facilita l’ús dels materials en diversos cursos

Facilita una formació grupal i col.laborativa


Inconvenients E-learning

Mes inversió de temps per part del professor

Mínimes competències tecnològiques de professor i alumne

Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom

Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne

Requereix més treball del convencional

Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals


Què és B-learning?

Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003)

Combinació de les classes magistrals amb els exercisis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assesorament (Brodsky, 2003)

Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004)

Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional. (Amar, 2007)


Aspectes importants d’un sistema B-learning

Cal incloure en l’aprenentatge, les propietat de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.

La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.

Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.

No s’apreèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats,etc.

Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distància.

Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada