diumenge, 6 de març del 2016

Presentació: La competència digital dels estudiants.

Presentació: La competència digital dels estudiants. Per Carolina i Almudena.

Tots els canvis socials que impliquen modificacions en els contextos educatius que segons
Gutiérrez (2008) poden produir-se ben com a conseqüència dels primers, bé com a
consecució d'un procés de millora, impliquen que l'aprenentatge que ara mateix es demanda
siga de caràcter interactiu, en el qual el coneixement es construeix o elabora de forma contínua
d'una descentralització del saber de la figura del docent; l'aprenentatge és sentit com un desafiament
per descobrir.
Pel que fa a l'educació, compartim amb Rubio (2010, 11) la idea que «quan
les TIC obrin les portes de l'aula i canvien aspectes fonamentals de les dinàmiques de formació...,
l'escola ha de canviar la seua forma de promoure els processos d'aprenentatge»;

*Aguaded (2007, 34-35), d'altra banda, assenyala els següents inconvenients i/o limitacions que
comporta la integració de les TIC en l'ensenyament:

— «Accés i recursos necessaris per part de l'estudiant.
— Necessitats d'una infraestructura administrativa específica.
— Personal tècnic de suport.
— Cost per a l'adquisició d'equips amb qualitats necessàries per a desenvolupar una proposta formativa ràpida i adequada.
— Necessitat de certa formació per a poder interaccionar en un entorn telemàtic.
— Necessitat d'adaptar-se a nous mètodes d'aprenentatge (la seua utilització requereix que
l'estudiant i el professor sàpien treballar amb altres mètodes diferents dels de la formació tradicional).
— Capacitat de treballar en grup de forma col·laborativa.
— Problemes de drets d'autor, seguretat i autenticació en la valoració.
— Consum de temps de les activitats.
— Potencial d'ample de banda que no permet realitzar una vertadera comunicació audiovisual i multimèdia.
— Cost de temps i diners en el desenvolupament.
— Distribució per la web.
— Entorns massa estàtics i amb fitxers en format text o pdf.
— Disseny dels materials que puguen conduir a la creació d'una formació memorística.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada